HVEM ER VI - 100% FREMMED? 

Undervisniningsforløb og oplæg på højskoler 

tre med farver .jpg
_MG_9682.jpg

Gennem en dialogbaseret tilgang til undervisning bruger HVEM ER VI kunsten som værktøj til at skabe samtaler om identitet og kultur mellem studerende og tidligere flygtninge fra hele Danmark. Læringsforløbene kan omhandle kulturel, værdimæssig, social og religiøs mangfoldighed, visuel historiefortælling og portrættering af flygtninge i medierne eller mere samfundsfaglige emner såsom globalt medborgerskab, menneskerettigheder, krigen i Afghanistan mm..

Alle forløb varetages af min. én af vores øvede historiefortællere og tidligere flygtninge, samt en skoleformidler som står for det faglige indhold.

 

Vores udbud til højskoler er fleksibelt og kan tilpasses det enkelte elevhold (kontakt os for en dialog om hvordan vi laver det bedste forløb, for lige netop dine elever). Vi udbyder:

 

  • Oplæg/samtalesaloner/workshops på min. Én time for større elevhold (+ 40 elever).

  • Refleksive forløb og portrætworkshops

  • Udvidede temadage

Den enkelte underviser kan selv skræddersy deres undervisningsforløb eller oplæg i både fag- og temapakker. Forløbene udbydes i alle fag såsom billedkunst/foto/mediefag og samfundsfaglige højskole fag. Forløbene kan også udbydes tværfagligt. 

 

 

 

 

LÆRINGSFORLØB

SE FORSLAG TIL INDHOLD AF VORES OPLÆG OG LÆRINGSFORLØB HER

TEMAPAKKER

TEMATISK OPSLAGSVÆRK

Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite
Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite

Læringsredskaber

(kun for lærere og elever)

klik her

Læringsportal

(kun for lærer og elever)

klik her