100% FREMMED? 

Undevisniningsforløb på gymnasiale uddannelser

Når vi kommer på besøg på jeres skole, sætter vi en miniudstilling af kunstprojektet 100% FREMMED?

op. Tidligere flygtninge og skoleformidlere åbner et rum, hvor det er tilladt at italesætte tanker, følelser, fordomme og holdninger til identitet, flygtningetematikker og flerkulturelle temaer generelt. Eleverne relaterer ofte direkte til vores portrætter og fortællinger om at finde et tilhørsforhold i verden - og føle sig fremmed eller udenfor i processen. 

Der udbydes flere typer af forløb; oplæg og debat/samatale-arrangementer for flere klasser af gangen, samt tre typer af workshops: refleksive forløb, portrætworkshops (1,5-3 timer) og kreative forløb (10-15 timer). Alle forløb udbydes også tværfagligt. 

 

Den enkelte lærer kan selv skræddersy deres  undervisningsforløb i både fag- og temapakker. Forløbene udbydes til alle gymnasiale uddannelser og FGU i fagene Dansk, Billedkunst, Mediefag, Samfundsdag, Historie og Religion. Forløbene kan også udbydes tværfagligt. Til Dansk-faget er der udviklet undervisningsmateriale til brug før og efter besøg fra vores skoleformidlere. 

LÆRINGSFORLØB

SE FAGLIGT INDHOLD FOR DE FORSKELLIGE TYPER AF LÆRINGSFORLØB

DANSK

SAMFUNDSFAG

Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite
Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite
Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite

BILLEDKUNST

HISTORIE

RELIGION

MEDIEFAG

Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite
Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite
Watercolor%2520Brush%252015_edited_edite

Læringsredskaber

(kun for lærere og elever)

klik her

Læringsportal

(kun for lærer og elever)

klik her